۷ راه آسان برای توقف خروپف کردن

شما ممکن است جزء ۴۵ درصد از افراد بزرگسالی باشید که گاهی خروپف می‌کنند یا حداقل اینکه احتمالاً کسی را که این عمل را انجام می‌دهد بشناسید.

خروپف کردن به علت ارتعاش کام نرم (بخش نرم سقف دهان)، هنگامی که ریه ها در مقابل مجاری هوایی مسدود می‌شود و هوا را به درون می‌کشد، به وجود می‌آید.

 این وضعیت معمولاً هنگامی رخ می‌دهد که.... 

به نقل از فارس

 http://fa.parsiteb.com

ادامه نوشته

9 شغل که سلامتی تان را به خطر می اندازد



می‌شود گفت کار و خطر همیشه همراه همدیگرند. می‌شود گفت هیچ شغلی وجود ندارد که هیچ‌گونه خطری به‌دنبال نداشته باشد...

 اما در این میان، بعضی شغل‌ها خطرناک‌ترند و شاغلان آنها باید بیش از دیگران احتیاط کنند و مراقب باشند. شغل هاي زیر...

منبع: salamat.ir

 

ادامه نوشته

 !!!!چاقی و اضافه وزن درمان ذات الریه را تسریع می‌بخشد!!!!


مطالعات و آزمایش های پژوهشگران کانادائی حکایت از آن دارد که برای بار نخست چاقی و اضافه وزن به کمک بیماران آمد.

پژوهشگران کانادائی در پی بررسی بیماری ذات الریه ( التهاب حاد ریوی) به نتایجی رسیدند که تعجب همگان را برانگیخت.بر اساس این تحقیقات، بیماران چاق مبتلا به ذات الریه که تحت درمان قرار دارند با سرعت بیشتری مسیر بهبودی را...

tici.info 

ادامه نوشته

کشف یک ژن جدید برای مهار سرطان پروستات


همان‌گونه که این روزها سرطان سینه درمیان زنان روبه گسترش است سرطان پروستات هم درمردان رشد قابل‌ملاحظه‌ای یافته است و همه ساله سبب مرگ و میر عده زیادی از مبتلایان می‌شود. سرطان پروستات از شایع‌ترین نوع سرطان در میان مردان است که فقط در انگلستان سالانه حدود 375 هزار نفر را مبتلا می‌کند.

شایان ذکر است برخی توده‌های سرطانی پروستات رشدی آرام و کند دارند اما برخی از آنها رشدی سریع دارند و بسرعت به نقاط دیگر بدن گسترش...

tici.info

ادامه نوشته

طب الصادق و گياهان دارويي(به و انجير)


در مورد بِه
امام (ع) مى فرمايد:خوردن به چهره را نيكو كند و قلب را آرام سازد. كسى كه به را ناشتا بخورد نطفه اش سالم و در نتيجه كودكى كه از او به وجود آيد زيبا خواهد بود.

و نيز فرموده :
((بِه )) مايه ى قوت قلب و روشنايى... 

ادامه نوشته

طب الصادق و گياهان دارويي(سيب و انار)


در مورد سيب
امام صادق (ع) مى فرمايد:
سيب بخوريد زيرا اين ميوه حرارت را در درون شما فرو مى نشاند و مزاجتان را تبريد(خنك ) نموده و مبتلايان به تب را درمان خواهد كرد.
امام (ع) مى فرمايد:
اگر مردم مى دانستند در سيب چه خواصى نهفته است بيماران خود جز با سيب با هيچ دواى ديگر مداوا نمى كردند. علاوه بر آن كه سيب در قلب آدمى نشاط و سرورى سريع مى بخشد.
اثر سيب در قلب انسان به علت دارا بودن عنصر پتاسيم از اثرش در اعضاى ديگر سريع تر است .
و فرمود:
- به بيماران تب دار سيب بدهيد زيرا... 

ادامه نوشته

طب الصادق و گياهان دارويي(ترب،هويج و بادمجان)


متخصصين علوم تغذيه گفته اند:
ترب گياهى است كه ادرار را زياد مى كند و كليه را شستشو مى دهد و اشتها را برانگيزد و ترشحات معده را تنظيم كند و عمل هضم را آسان سازد و بيمارى روماتيسم را بهبود بخشد و گاز شكم را فرو نشاند و سينه را سبك كند و سرفه را شفا بخشد و رسوبات كبد را بشكند و بلغم را از ريشه بركند.
اين پژوهش علم پزشكى در عصر حاضر است . امام صادق (ع)...
ادامه نوشته

دانستني هايي از طب الصادق (امام و مرد هندي1)


به نقل از ربيع ، حاجب منصور عباسى -: روزى امام صادق (ع) به مجلس ‍ منصور درآمد، در حالى كه مردى هندى نزد او بود و كتاب هاى طب مى خواند. امام صادق (ع) به خواندن او گوش سپرد. چون آن مرد هندى ، خواندن را به پايان برد، به امام صادق (ع) گفت : اى ابوعبدالله ! آيا از آنچه همراه دارم چيزى مى خواهى ؟

فرمود: ((نه ؛ برتر از آنچه تو همراه دارى ، به همراه دارم )).
پرسيد: آن چيست ؟
فرمود: ((گرم را به سرد، سرد را به گرم...

!!!ادامه ماجرا را در قسمت دوم مطالعه فرمائيد!!!

ادامه نوشته

دانستني هايي از طب الصادق (امام و مرد هندي2)


امام صادق (عليه السلام ) جواب داد: ((در سر، رخنه ها و لايه هاست ؛ چون هر چيز درون تهى ، هر گاه يك پارچه باشد، شكستن ، زودتر به سراغش آيد و چون چند تكه قرار داده شود، احتمال شكستگى آن كمتر است .
موى سر بالاى آن قرار داده شده است تا با ريشه هايش چربى را به مغز برساند و سرِ موها، بخار را از مغز بيرون ببرد و سرما و گرمايى را...
 

!!!ادامه ماجرا در قسمت سوم مطالعه فرمائيد!!!

ادامه نوشته

دانستني هايي از طب الصادق (امام و مرد هندي3)


سبيل و لب ، در بالاى دهان قرار گرفته است تا مانع رسيدن آنچه از مغز فرو مى ريزد، به دهان شود، مبادا كه طعم خوراك و نوشيدن بر انسان مكدّر گردد و آن را از خودش دور كند.
ريش ، تنها براى مردان قرار داده شده است تا بدين وسيله از زنان متمايز گردند و نيازى به باز گشودن (همه ى چهره و ملاحظه ى آن براى شناسايى ) نباشد.
دندان جلو، تيز قرار داده شده است ؛ زيرا...

!!!ادامه ماجرا را در قسمت چهام مطاله بفرمائيد!!!

ادامه نوشته

دانستني هايي از طب الصادق (امام و مرد هندي 4)


كبد، قوسدار است تا معده را سنگينى كند و به تمامى بر روى آن قرار گيرد و آن را بِفشُرَد و در نتيجه ، بخارى كه در آن هست ، بيرون برود.
كليه ، به شكل دانه ى لوبيا قرار داده شده است ؛ زيرا مسير ريزش منى ، نقطه به نقطه ى آن عضو است . پس اگر كليه به شكل مربع يا دايره بود، نقطه ى نخست ، مانع رسيدن منى به نقطه ى دوم مى شد و موجود زنده نمى توانست با خروج آن... 

ادامه نوشته

چاق کنندگي انسولین زیاد


متخصصان تغذیه و متابولیسم در یک مطالعه جدید خاطرنشان کردند افزایش مزمن سطح انسولین در خون می تواند موجب پرخوری و در نهایت چاقی شود.

در یک مطالعه جدید روی موش های آزمایشگاهی معلوم شد اگر سطح انسولین در خون این حیوانات پایین نگه داشته شود...

گروه سلامت پرشین پرشیا

ادامه نوشته

خطرات پاک کن مداد


پژوهشی که به وسیله 140 عضو گروه تحقیقاتی منتشر شده، نشان می‌دهد:
این مواد شیمیایی که فتالاتس‌ها(Phthalates) نام دارند در همه وسایل شخصی و غیر شخصی افراد وجود دارد که می‌تواند به روش‌های مختلف به بدن نفوذ کند.

تصور کنید کودکی در کلاس درس مدرسه نشسته است، او مدادش را...

ادامه نوشته

شبیه ساز اکوی قلبی بر روی مانکن


دو شرکت انگلیسی با همکاری هم شبیه سازی را برای آموزش نحوه اکوکاردیوگرافی (اکوی قلبی) ساخته اند که این امکان را به دانشجویان پزشکی می دهد تا بر روی مانکن تکنیکهای اکوی قلبی را تمرین کنند.

مانکن ارائه شده در این شبیه ساز تمام اجزای...

ادامه نوشته

دستگاه سونوگرافی جیبی


به گزارش گروه خواندنی های مشرق، این دستگاه که MobiUS (اولترا سوند همراه) نام دارد، می تواند به راحتی در جیب جا شود و کارهای یک دستگاه سونوگرافی معمول را انجام دهد.
بنابراین دیگر برای انجام بررسی های سونوگرافی نیازی نیست تا بیمار به مراکز تشخیصی- درمانی مجهز اعزام شود.

مطمئنا بسیاری از کلینیکها و مراکز درمانی در نقاط دورافتاده و محروم چشم انتظار رسیدن چنین دستگاههای هستند اما...

ادامه نوشته

هفت علت اصلی بوی بد دهان

دست های خود را جلوی بینی و دهان خود بگیرید و هوای دهان خود را رها کنید. چه بویی حس می کنید؟ اگر بوی بدی حس کنید، ممکن است دلیل آن را سریعاً وابسته به غذایی که خورده اید، بدانید. همه می دانند که پس از خوردن پیاز، سیر، ساندویچ و برخی غذاهای دیگر، ممکن است دهانمان بوی بدی داشته باشد. اما غیر از غذایی که خورده اید، دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است...



ادامه نوشته

تورم دست



تورم به معنی انباشته شدن آب بیش از اندازه در میان سلول‌ها است. سیاهرگ‌ها، سرخ رگ‌ها و سفید رگ‌ها اندازه آب میان بافتی را تنظیم می‌کنند. اختلال آن‌ها تورم دست را بوجود می‌آورد. تورم دست به علل مختلفی مثل سوختگی، جراحی سرطان سینه، بیماریهای روماتیسمی و حالتی که ورم و درد در دست و شانه ایجاد می‌شود و.. ایجاد می‌شود.

ادم دست می‌تواند باعث محدودیت عملکرد دست، درد، فشار بر اعصاب دست، قفل شدن انگشتان و نهایتا خشکی مفاصل گردد. عدم درمان به موقع ورم بخصوص دست باعث رسوب پروتئین‌ها و چسبندگی داخل بافتی شده و با گذشت زمان درمان مشکل‌تر می‌شود. در صورت وجود زخم، تورم باعث اختلال در ترمیم...

پانوشت:

دكتر غلامرضا رئيسي-رويش 


ادامه نوشته